Kyckling smakis recept

ca ½ istärningsbricka

Ingridienser:
1 kycklingfilé
några pepparkorn
2 lagerblad
½dl rapsolja (mycket enklare med rapsolja här än smör)

Hur gör jag?
1. Dela kycklingen i mindre bitar, så dom kokar fortare.
2. Koka upp vattnet med kryddorna, och lägg sedan i kycklingen.
3. koka kycklingen tills du är tvärsäker på att den är genomkokt. (Jag är nojjig och delade dessutom varje bit)
4. Plocka ut kryddorna och mixa kycklingen med rapsoljan.

Jag använde kycklingen tillsammand med dessa två recept: Pasta och grönsaksgryta och Curry och rotsaksgryta med ris

Diskussion
Postat av: Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Tack Simone för din kommentar angående att jag får "skylla mig själv" över att jag behöll mitt barn och blev ensamstående.

Tack ocksp för detta recept :)

2010-09-21 @ 12:05:55
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Mikaela

Detta recept ska jag göra någon dag :)



Sv: Man tackar!

2010-09-26 @ 19:14:31
URL: http://goesbothways.blogg.se/

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback