Nu går minsan broccolin ner!

Som de som följt bloggen vet har min son totalvägrat broccoli, rynkat på näsan och spottat ut helt enkelt. Men hoppet finns ju alltid, och enligt papperen vi fått från BVC kan det ta upp mot 10-14 gånger innan bebisen accepterar en ny smak. Jag hade såklart gjort en heldel broccolipuré och frysit in så vi bestämde oss för att testa med jämna mellanrum och hoppas på det bästa. Med testa menar jag då att vi testar ge han en sked och en utblandad sked med broccolipuré, vill han inte ha så väntar vi ytterligare osv. Vi vill inte tvinga honom! Då förstör man matglädjen och får det svårare framöver tror jag. Men nu en dag när jag tog fram den sista broccolin ur frysen och skulle låta han smaka, ja då minsan gick det ner! Han gapade bara efter mer! Riktigt kul kände jag, broccoli är ju så nyttigt!

Alltså, tycker inte din bebis om ett livsmedel, fortsdätt testa med jämna mellanrum, en sked - aldrig tvinga! Med lite tålamod går det nog tillslut!

Diskussion
Postat av: Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Svar: Tack för din kommentar! Den värmde verkligen :)



Vilken himla bra sida du har här! Jag har haft lite svårt att komma på vad jag ska laga åt min Saga då jag lagar det själv, men här finns ju en del tips :)



2010-09-12 @ 11:08:58
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback