Bakgrunds beskrivning

Jag har alltid varit intresserad av matlagning, dock har inte råvarorna varit av största intresse, bara maten smakar bra. när jag sedan av min svärmor lånade boken "den hemlige kocken" förändrades mitt intresse radikalt, nu var inte matlagningen i fokus längre, utan råvarorna! Jag insåg hur sjukt mycket skit vi stoppar i oss genom ingridienser som har namn vi knappt kan uttala, och alla dessa E-nummer. Vi började då härhemma en stor förändring i våra matvanor, och denna pågår fortfarande, verkligen inget som man gör över en natt! Vi är inte extrema, vi äter med på McDonalds i bland och annan ute mat, men här hemma lagar vi allt som oftast all mat själv.

När jag sedan blev gravid med sonen var det en självklarhet från start att laga barnmaten själv. Det är ju så enkelt! Jag läste endel under graviditeten om vad man ska tänka på osv och tyckte jag hade SÅ bra koll på allt. När sonen vid 3mån fick sin första smakis började jag inse att jag vet att man ska börja med potatis, palsternacka och morötter mer eller mindre. Sedan tog kunskapen slut! Jag hade ju faktiskt inte läst längre än så! Jag bröjar kolla runt med vänner hur dom gjort för att få en uppfattning. Vi började trotsallt så pass tidigt att BVC inte sagt mer än att man börjar med potatis och palsternacka.

Jag läser fortfarande för fulla muggar och lär mig något nytt varje dag!

/Simone

Diskussion

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback