Ang. kryddad mat 2

Det var tidigare en diskussion  http://simonesbarnmat.blogg.se/2010/august/ang-kryddad-mat.html och självklart vill jag inte ge tips som kan skada våra små bebisar. Rätt självklart. Med andra ord kände jag mig lite smått tvungen att kolal upp detta lite. Och var jag än läser kan jag inte hitta att det är farligt. DÄREMOT ska man enligt papper från min dietist (som brukar föreläsa på mitt BVC) inte krydda förmycket av den enkla anledningen att barnens smaklökar är mycket känsligare än vuxnas, i och med det blir alla smaker förstorade.

MEN jag är som sagt alltid öppen för andra åsikter, och har du källor på att detta är farligt för barnen så får du väldigt gärna komma med dessa!

Diskussion
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma (bf på söndag!)

Svar:

Ja det förstår jag :) Tiden går otroligt fort det gör barntiden med :/ men,men sånt till hör livet..man får väl fota ihjäl sig och minnas tillbaka när man tittar på dom ^^,

2010-09-15 @ 20:32:10
URL: http://mammah.webblogg.se/
Postat av: Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Svar: Nej, men bor du i Sundsvall! Det hade jag ingen aning om :) Vad trevligt!

Jo, visst var det läskigt med polispådraget?

Ja, som jag skrev satt jag ju på pizzerian, med min dotter och låtsasfr och såg hur poilerna bara sprang fram och tillbaka med vapnen i högsta hugg! Läskigt värre!

2010-09-15 @ 22:07:36
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Veralena

Hej,

Va kul att du var inne och läste min blogg och att du dessutom lämnade ett avtryck:)



Jag har inte börjat med smakportioner till min lille grabb ännu men har precis som du tänkt att laga maten själv så jag kommer förmodligen att bli en rätt trogen läsare av din blogg för att få lite tips och råd.



/Veralena

2010-09-15 @ 22:10:15
URL: http://vdeak.blogspot.com

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback