Broccoli - Nejtack!

Broccoli var ingen hit hos vår parvel, det kom ut lika fort som det kom in - om inte fortare ;) Så det har vi lagt på hyllan ett tag nu. Ska dock testa senare igen :) Havregrynsgröt med päron och äppelpuré däremot det är mumma det! Ungen säger "mmmm" och gapar om en fågelunge ;) Fick han så skulle han nog leva på det.

Nästa gång jag gör grönsaks/rotfrukts puré ska jag testa koka medlite kryddor i en tesil, typ hel svartpeppar, lagerblad osv. Hoppas på att det går ner :)

Diskussion
Postat av: Anonym

När barnen är så pass små så är det inte bra att krydda deras mat.

2010-08-17 @ 11:12:42
Postat av: Gunilla

Helt rätt...kryddor ska man passa sig för när det gäller så små barn...endast örter!

2010-08-17 @ 17:35:24
URL: http://www.cukids.se

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback