Päron och äppelpuré

1 äpple (jag tog granny smith)
1 päron (jag tog conferense)

Koka tills mjuka och mixa sedan. Här behöver man inte tillsätta extra vatten då purén blir så pass lös ändå.
För att få lite mer smak och annan smak kan man krydda försiktigt med kanel (utgår ifrån att alla vet att man inte ska äta förmycket kanel, och därmed kryddar bebisens mat därefter), jag kryddade vattnet innan kokningen så smaken följde med men inte allt förmycket kanel. Nästa gång ska jag ta en bit kanelstång och koka med.

Detta räcker ganska precis till en istärningslåda. Jag brukar göra gröt på 1msk havregryn och 3msk vatten för att sedan blanda i 2st av dessa istärningar.

Diskussion
Postat av: Johan Svenungsson

Testa att blötlägga torkade aprikoser (över natten) och mixa sen med vispgrädde.

2010-08-17 @ 11:31:43
Postat av: Susanne

Om man vill ha fruktkräm kan man blanda i lite blötlagda havregryn innan mixning. Blir lite mer än bara puré.

2010-09-17 @ 17:18:15

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback