Rekomendationer

Kom ihåg att rekomendationerna är att barnen ska helammas upp till 6mån och att modersmjölk eller modersmjölkersättning är fullgod föda fram tills 6mån. Man kan dock enligt rekomendationer börja ge smakisar vid 4mån. Och sedan bör detta ske i samrådan med BVC.

Vi har dock gått imot detta helt och hållet, vi började ge han mat vid 3mån och har inte pratat med BVC om det, även om vi ska göra det på nästa besök. Och allt har gått jätte bra för oss! MEN är ni inte hundra på det ni gör och känner er säkra så prata med BVC!

Diskussion
Postat av: Anonym

man behöver inte kolla allt med bvc, det man behöver göra är att tillgodose sitt eget barn efter dess egen utveckling. anser du att det är en bra ide att börja med mat om barnet ät 3 månader är det helt och hållet upp till dig. bvc kan inte tala om för just DIG vad som är bäst för DITT barn alla ggr. visst dom är jätte bra för att rådfråga och kpmmer med jättebra tips och vägledning, det säger jag inget om. men det är du som känner ditt barn bäst, så du gör helt rätt som går efter vad du känner känns bäst:)

2010-08-11 @ 21:30:42
Postat av: Simone

Jag var kanske lite otydlig i det jag skrev, men det var precis som din kommentar som jag menade :)

2010-08-11 @ 22:13:33
URL: http://prinscharlie.blogg.se/

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback