Spagetti och köttfärssås 2

Ca 4st 6mån burkar

Ingridienser:
½dl rapsolja
1 dl köttfärs
basilika/oregano (välj som du föredrar)
1 delad vitlöksklyfta
hel vitpeppar
1 msk tomatpuré
1 burk krossade tomater
1 burk vatten (använd bruken till tomaterna)
Ca 1 portion spagetti




Hur gör jag?
1. Häll i rapsoljan och köttfärsen i kastrullen och rör om (en jävla massa, vi vi ju inte ha någon stekyta!).
2. När köttfärsen blivit lite smått kokt häller du på kryddor (vitpepparen i tesil, även vitlöken kan vara där) och tomatpuré. Rör om.
3. Häll på krossade tomater och vatten, låt koka upp.
4. Lägg i spagettin och låt den bli mjuk.
5. Mixa/mosa

Tips!
Jag mixar även efter punkt 3 då köttfärsen är svår för min son att svälja om det blir lite förstort, samtidigt som spagettin gärna få ha lite bitar kvar.

Diskussion

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback