Curry och rotsaksgryta med ris



Blir ca 3dl

Ingridienser:

3msk okot ris
1 morot, i mindre bitar
1 palsternacka (samma storlek som moroten), i mindre bitar
1 bit kålrot (ca2x3cm), i mindre bitar
1cm purjolök, mycket fint hackad
25g smör

Hur gör jag?
1. Koka riset med lite mer vatten än paketet säger, får gärna bli överkokt. Koka även rotfrukterna i lite vatten tillsammans med lite curry.
2. När rotfrukterna är mjuka tillsätt purjolöken och låt den koka med en stund.
3. Blanda i riset och mosa/mixa.

  • En typisk kycklingrätt tycker jag, så tillsätt lite kyckligt så har du en komplett rätt.
  • Smöret gör rätten krämigare än olja, därav att jag använder detta.
  • Använd curry efter vad DITT barn gillar.

Diskussion

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback