Några praktiska tips!

Ett stort tips när du gör puré och använder stavmixer är att ta en tillbringare. Detta för att kanterna är höga och det är mindre risk att du skvätter ner hela köket.

Ska du göra puré av ex majs, gröna ärtor eller annat med skal, är ett tips att mixa och sedan passera genom en sill 1-2ggr och om du vill kan du mixa igen, beroende på konsistens. Mycket jobb för puré, man kan vara värt det!

Ont om burkar att frysa in barnmaten i? Spara köpta barnamtsburkar! NaturNes har jätte bra plastburkar, men även vanliga glasburkar går bra, sålänge dom inte blir fulla! (Då går dom sönder eftersom att maten expanderar när den fryses.)

Vill du spara tid när du värmer maten? Ta ut en burk ur frysen dagen innan och ställ den i kylen. Då tar det bara några sekunder att värma maten!

Ska du iväg och vill ta med egen branmat? Och är osäker på om den håller är ett tips att ta den direkt ur frysen, då håller den kylan ett bra tag!

Diskussion
Postat av: Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Svar: Nej, det blir ju inte lättare för att man vet att man bara är en fjant. Man kommer ju att sakna sina småtroll en massa ändå! Men jag försöker säga till mig själv att Saga mår bra av att leka med andra barn, och att träna på det sociala tidigt :)

2010-09-21 @ 17:14:08
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback