Puré recept

Potatismos - Det absolut första charlie åt.

Kokade en bit potatis så det räckte till en port. Mosade den sedan med gaffel och blandade i modersmjölkersättning.


Palsternacka och morotspuré

1 palsternacka
1 morot i samma storlek

Skala och dela i mindre bitar och koka. Mixa sedan med endel av kokvattnet till den konsistens ditt barn föredrar. Det blir olika mängd beroende på storlek.

För mig blev det lagom för 6 smakisar på ca 2 tsk. Sparade två portioner i kylen (användes samma dag och dagen efter) och frös in resten i 2olika behållare (tar ut samma dag han äter första och tar det andra dagen efter).


Broccolipuré

ca 5st broccolibuketter

Koka tills dom är mjuka och mixa sedan med lite av kokvattnet till önskad konsitens.
Räcker till ca 6 smakisportioner på ca 2tsk/st.

Diskussion

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback