Äppelpepplig rotfruktsgryta

Detta recept kommer ifrån Andra mosboken som går att köpa här!



Detta recept blir ca 2st 6mån burkar.

Ingridienser:
1 liten palsternacka
1 liten morot
1 potatis
½ äpple
(½ liten fisk filé eller 50g köttfärs)
1 klick smör

Hur gör jag?
1. Skala och tärna rotfrukterna och äpplet. Lägg i kastrull med lite vatten och koka (jag ångkokade denna gång och tog då en sil som jag satte mellan kastrullen och locket och la sakerna i). Använder du köttfärs lägger du den med rotfrukterna (dock blir det nog enklast att koka vanlgit då.)

2. Dela fisken i mindre bitar och koka i en annan kastrull. (Mest för att jag inbillar mig att det endast smakar fisk om man kokar tillsammans).

3. Blanda och mixa/mosa!

Diskussion

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback