Banankaka puré

En fruktpuré som jag tycker smaka oerhört gott, ja precis som banankaka!

Ca 8st 4mån burkar

Ingridienser:
3 stora äpplen
2 stora bananer
4 kanelstänger

Hur gör man?

1. Skala och tärna äpplet.
2. Koka mjuk med kanelstängerna och lite vatten.
3. Plocka ut kanelstängerna.
4. Skala bananen och bryt ner den.
5. Mixa.

Vill man ha mer kanelsmak kan man krydda på med malen kanel till äldre barn.

Diskussion

Innan du diskuterar!
Jag vill gärna skapa en debatt och diskussion, därav att jag föredrar om ni som diskuterar inte gör detta anonymt. Ett anonymnt inlägg KAN komma tas bort om jag inte anser detta tillför något. Även inlägg som bara är svar kan publiceringen dras tillbaka på, MEN alltid kul att få svar på kommentarer så jag läser dom och har kvar dom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback